piątek, 2 marca 2012

Dzisiaj chcę się podzielić moimi ulubionymi cytatami.

O wegetarianizmie, zwierzętach i ludziach:
  •   Zwierzęta są mostem między nami a pięknością wszystkiego, co naturalne. One pokazują, czego brakuje w naszym życiu i jak kochać siebie bezwarunkowo. One przypominają nam, kim naprawdę jesteśmy i dlaczego żyjemy." ~ Trisha McCagh
  • "Zwierzęta są moimi przyjaciółmi, a ja nie zjadam swoich przyjaciół." ~ George Bernard Show
  • "Od wczesnych lat życia wyrzekłem się jadania mięsa. Przyjdzie czas, gdy ludzie tacy jak ja będą patrzeć na mordercę zwierząt tak samo jak teraz patrzą na mordercę ludzi" ~ Leonardo da Vinci
  • "Dopóki ktoś nie pokocha zwierzęcia, część jego duszy pozostanie w uśpieniu." ~ Anatole France
  •  "Auschwitz zaczyna się wszędzie tam, gdzie ktoś patrzy na rzeźnię i myśli: to tylko zwierzęta." ~ Theodor Adorno
  • "Ze wszystkich zwierząt tylko człowiek jest okrutny. Bo tylko człowiek wyrządza krzywdę dla własnej przyjemności." ~ Mark Twain
  • "Wierzyć w Boga znaczy ślepo wierzyć w coś, na co nie ma dowodów. Wierzyć w człowieka znaczy ślepo wierzyć w coś, na co jest całe mnóstwo przeciwnych dowodów". ~ Joss Whedon
  • "Mówi się czasem o "bestialskim" okrucieństwie człowieka, ale to strasznie niesprawiedliwe i obraźliwe w stosunku do zwierząt: żadna bestia nigdy nie będzie tak okrutna jak człowiek, tak wyrafinowanie, tak kunsztownie okrutna." ~ Fiodor Dostojewski
  • "Nie wierzę w piekło, ale jeżeli wierzyłbym, to myślałbym o nim jako o miejscu dla ludzi, którzy krzywdzili zwierzęta." ~ Gary Larson
O kotach:
  • "Nawet najmniejszy kot jest arcydziełem natury." ~ Leonardo da Vinci
  • "Nie ma czegoś takiego jak "po prostu kot"." ~ Robert Heinlein
  • "Chciałem powiedzieć - zapytał z goryczą Ipslor - co jest na tym świecie, dla czego warto żyć? Śmierć zastanowił się przez chwilę. KOTY, stwierdził w końcu. KOTY SĄ MIŁE." ~ Terry Pratchett
  • Dla mnie koty są jedną z największych radości tego świata, najbardziej ważnym i cennym prezentem wszechświata." ~ Trisha McCagh
O działaniu:
  • "Tylko wasze współczucie, uwaga i dobroć są nie do pokonania i nie mają granic." ~ Thich Nhat Hanh
  • "Ci, którzy mają przywilej wiedzieć, mają obowiązek działać". ~ Albert Einstein
  • "Powiedziałam: "Ktoś musi coś z tym zrobić". A potem zrozumiałam, że to ja jestem tym "kimś"." ~ Lily Tomlin
  • "Bądź zmianą, którą pragniesz ujrzeć w świecie." ~ Mahatma Ghandi

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz